Häiritseekö aikaisempi samalla selaimella työpaikan Office365:n kirjautuminen Moodlen samantyyppistä kirjautumista?
Pääsetkö kirjautumaan Wilmaan https://careeria.inschool.fi/ tai www.office.com – palveluihin koulun tunnuksillasi (etunimi.sukunimi@student.careeria.fi)? Jos et, salasanasi voi olla vanhentunut.
Kirjaudu selaimella ensin koulun tunnuksilla (etunimi.sukunimi@student.careeria.fi) Microsoft365-palveluun osoitteessa www.office.com. Tarkista oikean yläkulman ”kuvastasi” (Tilin hallinta), että olet todella koulun office.com-tilillä etkä privaatissa tai työpaikan vastaavassa. Valitse kirjaudu sisään toisella tilillä -painike, jos tili ei ole Careerian.
Tämän jälkeen voit kokeilla kirjautua samalla selaimella Moodleen osoitteessa https://moodle.careeria.fi tai voit käyttää toista www-selainta (esim. Edge, Firefox), joka ei automaattisesti kirjaudu työpaikan Office-ohjelmiin.
Voit myös käyttää www-selaimen incognito-/salainen ikkuna -tilaa, jolloin et kirjaudu automaattisesti eri palveluihin.
Huomioi seuraavat seikat salasanaa vaihtaessasi.
Jos olet unohtanut salasanasi tai se on vanhentunut, pääset tilaamaan uuden salasanan osoitteesta https://passu.iukky.fi/.
Järjestelmä toimittaa sinulle uuden salasanan tekstiviestillä. Jos puhelinnumerosi on vaihtunut opiskelun aikana, tekstiviestit menevät vanhaan numeroosi. Ilmoita uusi matkapuhelinnumerosi vastuuopettajallesi tai opintosihteerille, joka muuttaa numeron Wilmaan.
Uuden salasanan tilaaminen etenee viidessä vaiheessa:
Voit vaihtaa salasanan oikean yläkulman rattaasta itsellesi sopivaksi osoitteessa www.office.com kirjauduttuasi sinne koulun tunnuksilla.